tiistai 3. syyskuuta 2013

(Jos et nää mitään kuvia, paina alhaalta "Lisätietoja" niin teksti jatkuu)

Tällä viikolla tulee kuukausi täyteen täällä oloa! Woou aika on kyl menny toisaalta tosi nopeesti!

Torstaina oli ekat cross country kisat ja hyvin meni! Siellä oli 19 koulua kilpailemassa ja juostiin 2 mailia, mutta en ees tiiä mun aikaa kun siinä oli niin hässäkkää, haha! Courtney otti kuvia, mut ei oo vielä ehtiny lähettää niitä mulle joten myöhemmin varmaan niitä sit laitan tänne :)

Täällä on ollu nyt koko tän mun oloni aikana joka päivä yli 30 astetta ja voisin jopa sanoo että kosteeempi ilma ku Thaimaassa! Sehän onki sitte kiva juosta siellä! :D Noh, maanantaina piti olla kisat mut ne onneks peruttiin ku oli tosiaan se 37 astetta lämpöö ni ei siellä kukaan ois pystyny täydellä teholla juokseen. Ja treenit on siirretty monena päivänä aamu klo 6:30, koska sillon on inhimillisempi sää juosta. Parina päivänä kaikki meijän koulun urheilutreenit on peruttu, koska ulkona on niin kuuma ettei siellä pysty kun vaan käymään :D hulluu! Ja tajusin, että mun suomimummi käy saunassa missä on 40 astetta lämpöö eli suunnilleen mitä täällä on ulkona, haha! Luulin et tääl on samanlainen ilmasto ku suomessa... Mut puolestaan talvella mua odottaa kuulemma ihan kauheet pakkaset! :D tänään täällä on 22 astetta eikä paista aurinko niin tuntuu tosi kylmältä!

Oon koulussa semmosessa teatteriporukassa ja meil on ihan huippu porukka! Siel on aina ihan super hauskaa! Mulla oli yks kuvakin sieltä mut nyt se tietenki on hävinny johonkin... Olin perjantaina myös semmosissa "koe-esiintymisissä" ku on semmonen fall play eli näytelmä mikä sit esitetään täs syksyllä. Annettiin joku pätkä yhestä näytelmästä ja siitä joku tietty rooli ja sit piti mennä sinne lavalle näyttelee se. Oli ihan hauskaa kun en välttämättä ees tajunnu mistä me näyteltiin mut menin vaan mukana ja sanoin mun vuorosanat :D no siis mähän saan varmaan jonkun tosi pienen roolin, mut tärkeintä on se, että saan olla mukana siinä ja saan sen kokemuksen! :) keväällä meijän koulu tekee musikaalin, johon todellakin oon menossa mukaan!!

Mua ollaan jo monesti luultu täällä italialaiseks tai espanjalaiseks, oon ihan otettu! :o ja nycissäkin pari sano samaa! Mut Courtney kyl sano, että näytän ihan Wabashalaiselta (tää paikka missä oon) koska mulla on pisamia :D

Maanantaina oltiin kattomassa kun täällä oli paikalliset "missikisat". Kilpailijathan oli siis kaikki noin 15-vuotiaita, että vähän eri asia kun Suomen missikisat. Ja muutenkin vähän pienempimuotoset. Se mun yks hyvä kaveri täältä oli 2011 vuoden prinsessa ja ajeli tuolla kaduilla avoautolla tervehtimässä ihmisä, aika cool! Siel oli aivan ihania mekkoja niillä tytöillä! Ja rakastuin tohon vaaleenpunaseen, täydellinen!



image image image image
Perjantaina mentiin taas kavereitten kans kattoon fudispeliä, ei mennykään ihan niin hyvin meidän osalta... Mut eihän me sitä peliä ees paljoo seurattukaan, se on yleensä vaan semmonen sosiaalinen tapahtuma :D Juteltiin vaan ja sain taas uusia kavereita! :) käytiin siinä matkalla syömässä DQ:ssa, jossa on parasta ruokaa ja varsinkin jätskiä! Se on meijän kaveriporukan vakipaikka, käydään siel aina ku ollaan tien päällä ja tulee nälkä tai tekee vaan mieli maailman parasta jätskiä (nam) ! ;D
image image image
Lauantaina oltiin perheen kanssa semmosessa luonnonpuistossa ja sit semmonen tapahtuma, missä ihmiset sai mennä tallomaan viinirypäleitä paljain varpain semmoseen paljuun! Niin tehtiin ennen vanhaan viiniä... Ja siellä oli semmonen söpö bändi soittamassa hyvää musiikkia moniäänisesti. Mentiin pitsalle ja mullahan ei ollu yhtään nälkä (harvinaista täällä), mun veljellä oli kauhee nälkä. Loppujen lopuks mä söin melkeen tuplasti enemmän kun se... En ymmärrä oikeesti miks sanotaan, että amerikkalaiset syö paljon ja isoja annoksia. Esim. Mcdonald's, ihan saman kokoset annokset kun Suomessakin ja mä oon melkeen aina se, joka syö eniten ja jolla on aina nälkä :D ainiin, parasta oli kun mun hostmom käy aina välillä vkoloppu aamusin ostamassa semmosia donitseja, vähän niinkun arnold's niin kun se selitti mulle mitä se on: "leipää minkä päällä on kuorrute" LEIPÄÄ?! :D se kuvaa aika hyvin sitä minkälaista täällä tää leipä on, ei oo ihan samaa ku meijän ruisleipä... image image image image

Lauantai-iltana menin yöks yhelle Abigailille ja meitä oli siellä 5 tyttöä. Mentiin illalla kattoon leffaa semmoseen "ulkoteatteriin". semmoselle nurtsialueelle oli kerääntyny paljon ihmisiä omine viltteineen ja siellä jotkut vapaaehtoset tarjoili poppareita ilmaseks ja vaikka kello oli 22 niin pärjäs shortseilla ja topilla! Tuntu taas ihan kun oisin ollu leffassa sisällä. Aamulla klo7 lähettiin niiden kanssa sitten State Faireen Minneapolisiin. Vähän niinkun tosi isot markkinat tavallaan; paljon kojuja missä myytiin erilaista ruokaa, vaatteita ja muuta tavaraa, erilaisia esityksiä, maatilan eläimiä, huvipuistolaitteita jne. Ihan hulluna ihmisiä! Oli ihan super kiva päivä! Kotona takas oltiin klo22. image image image Tässä on ihana Trisha, joka on toinen Rotaryvaihtari ja kotosin Etelä-Afrikasta ja myös samassa koulussa kun mä, mutta on ollu täällä jo tammikuusta asti eli lähtee jo joulukuussa pois! :( Aivan ihana ihminen, ollaan jo nyt hyviä kavereita! image image Huomaa, että meillä oli pitkä päivä. Trisha nukahti mun syliin :) image image image Käytiin kattomassa yhtiä superhyviä tanssijoita! Se oli niin hyväntuulista katottavaa! Olin koko ajan pelkkää hymyä kun katoin niiden tanssimista ja ääni ihan käheenä sen jälkeen ku oli kiljunu niin paljon! :) Oisin halunnu laittaa tänne yhen videon siitä kun ne tanssii, mutta en osaa :( jos joku osaa auttaa, miten tänne saa laitettua videon, otan ilomielin avun vastaan!

Näin Courtneyn kaapissa koulussa semmosen söpön kynätelineen ja sanoin sille että onpas söpö! Seuraavan kerran kun meen mun kaapille, se kynäteline on siellä! Se oli laittanu sen sinne koska mä olin tykänny siitä. Sit meen Courtneyn luo silleen "Are u kidding me? :D" sit se sano "yes, I love u!" Tässä on kuva mun kaapista. image Tarkkasilmäsimmät voi ehkä huomata, että oon jo nyt lihonu! :D cross country loppuu 2kk päästä ja en tiiä alanko harrastamaan sen jälkeen mitään urheilua, joten tuun lihoon ja pahasti... mut oon nyt vaan sillä asenteella, että nautin täällä ja kyllä Suomessa ehtii sitten murehtia niistä lisäkiloista :D Nyt oon vähän kipeenä, mutta eiköhän se tästä. Löysin sunnuntaina sieltä State Fairestä tälläsen taulun, minkä halusin jakaa kaikille, että muistakaa aina tää sanoma mikä tässä taulussa on! :) image

2 kommenttia:

  1. Aaawwieeee me ollaan päästy sun kaapin oveen:3:333 Ja ihanaa ku postaat näin pitkästi ja paaaljon kuvii!!!!<3 Vaikuttaa nii muksalt sun laiffi!(y):)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihiii nii ootte ;) <3 yeaah! Tapahtuu niin paljon ni tulee pitkii postauksia :)

      Poista