sunnuntai 25. elokuuta 2013

Shopping, thrashing, school, sailing, cross country, food, new friends...

Heeippa!

En oo ehtiny nyt pitkään aikaan kirjotteleen, kun on ollu niin paljon kaikkee häppeninkiä. Eli tästä saattaa tulla nyt aaikas pitkä postaus, ootko valmiina?

Mulla alko koulu tossa vähän yli viikko sitten, nyt oon ollu siellä viikon ja 2 päivää ja oon tykänny! Oli tosi kiva mennä kouluun, kun tiesi/tunsi jo paljon ihmisiä sieltä! Kiitos kuuluu mun perheelle, joka on vieny mua kaikkialle ja tutustuttanu paikallisiin ihmisiin! :) kaikki jotka tietää Urjalan, niin tää paikka on vähän niinku se... :D eli siis tää on tosi pieni paikka ja kaikki tuntee toisensa! Kun mä menin kouluun, niin kaikki ties, että mä oon vaihtari ja tuli juttelee ja kysyy tarvinko apua jne. Mut otettiin tosi lämpimästi vastaan ja edelleen joka päivä saan lisää kavereita :) nää ihmiset täällä on niin avoimia ja ystävällisiä, että oon ihan hämmentyny. Nyt oon kyllä tosi ilonen, että päädyin näin pieneen kaupunkiin, koska täällä nää ihmiset on niin parhautta! Koulusta mulla ei oo vielä kuvia, mutta laitan vielä joku päivä! Se ruokala ja ne lokerot on just suoraan kun leffoista :D ei oo kyllä niin paljon semmosta jakaumaa "suositut" ja "epäsuositut", mutta joka kaveriporukalla on oma tietty pöytä, missä istuu aina lounaalla.

En ookaan varmaan muistanu sanoa, että me asutaan vuorella, jonne tullaan semmosta "serpentiinitietä" ja joskus mulla menee korvatkin lukkoon kun tullaan niin korkeelle :D meillä on 2 koiraa, joista toinen on mua ehkä vyötäröön asti korkee, 2 lintua ja kaloja, voin niistäkin vielä joskus laittaa kuvia. Ja kaikki, jotka nauraa mun lintupelolle: mä koskin siihen toiseen lintuun!! Koskin!

Viime viikonloppuna oltiin perjantaina kuuntelemassa semmosta bändiä tuolla keskustassa ja hengailemassa kavereitten kans ja syömässä maailman parasta jätskiä! Kukaan ei oo kertonu mulle, että jenkeissä on maailman parasta jätskiä! Kaikki jätskit, mitä oon nyt syöny täällä on niin NAM! Lauantaina mentiin tyttöjen kans shoppailemaan ja kyllähän sieltä aika paljon kaikkee mukaan tarttu! ;)


image

image image

Nää on maailman parhaimpia suklaita; päältä maitosuklaata, sisältä maapähkinävoita (eri asia kun nutella!) OIH!<3

Mentiin syömään semmoseen ihanaan paikkaan, missä syötiin keittoa, joka oli kupissa, mikä oli tehty leivästä! Ja lisäks sai valita leipää tai salaattia. Se oli niiiiiin hyvää! Ei ehkä kuvasta näytä niin hyvältä, mut se oli!!

image

image
Illalla mentiin perheen (miinus veli) kaa syömään tohon viereiselle golf-kentälle semmoseen
ravintolaan. Tää on erityisesti Matti Leijolle: oltiin sunnuntaina semmosella paikallisella farmilla ja mä heittelin siel heinäpaaleja semmoseen koneeseen ja autoin niitä maalaisjutuissa! Täällä päin sitä sanotaan thrashing separting seeds from stalks. vaikken oo koskaan ollu sienestämässä niin oon sentään tehny tällästä mikä on musta vielä parempi ku sienestäminen! ;D ja toi oli muuten ihan sika hauskaa! Ehkäpä Suomessa vois jatkaa tota harrastusta! ;) Huomas taas myös sen, kuinka täällä kaikki on yhtä suurta perhettä; miehet ja lapset oli töissä ja vaimot oli tehny ruokaa kaikille työläisille. image image image Noh, maanantaina mulla iski ihan kauhee ikävä Suomeen ja se jatku keskiviikkoon asti! Se oli niin tuskaa, yhtäkkiä koulussakin saatto vaan alkaa itkettään vaikkei mitään ees tapahtunu. Maanantai-iltana aloin itkee perheen edessä ja ne oli aivan ihania kun yritti lohduttaa mua ja sano että ikävä on tässä tilanteessa enemmän kun normaalia. JA! Mun veli teki mulle poppareita lohdutukseks, aaww! :3 Mut hyi, en haluu kokee sitä tunnetta enää ikinä uudestaan! Torstaina heräsin jotenki erityisen ilosena ja sillon muutenkin kaikki meni ihan täydellisesti! En tiiä mitä oli tapahtunu, mut yhtäkkiä se koti-ikävä vaan katos! Voi johtua myös siitä, että mun kaverit ties myös että mulla on koti-ikävä ja ne vei mut keskiviikkona syömään wingsejä ja jätskille! :) image Perjantaina oli mun eka jenkkifudispeli (Siis en tietenkään pelannu ite) ja me voitettiin ihan reilusti! Woooh! image image image Jotkut ehkä tietääkin jo, että mun unelma on aina ollu mennä hyvällä kaveriporukalla purjehtii/veneilee viikoiks/kuukaudeks silleen et vois vaikka nukkuuki siellä veneessä! Hyvässä seurassa, hyvä sää ja se vene; AHH! Voi kumpa mä vielä joskus saisin toteuttaa tän mun unelman! :) no, mehän mentiin sitte lauantaina purjehtimaan perheen kanssa! Eihän se vielä se mun unelma ollu mut kyllä mä nautin vaan aivan sairaasti! Tykkään niin olla veneessä ja vaan chillata! Meijän mukana oli myös mun veljen kaveri Cody, joka on melkeen kun mun veli, koska se hengaa meillä melkeen koko ajan. image image image image image image Cross country treenit eli se juoksujoukkue, meil on 6 kertaa viikossa ja välillä vähän raskasta tämmöselle epäurheilulliselle tytölle :D mut olin tosi otettu kun mun valmentaja ja yks joukkuelainen tuli sanoo mulle, että mun juoksutyyli ja -nopeus on erityisen hyviä ja että yleensä vaihtarit juoksee viimesten joukossa, mutta mä juoksen ensimmäisten joukossa! En kyllä aina... :D Kun oon rotareiden kautta vaihdossa, mun perhe tulee vaihtumaan. Tiedän jo sen mun seuraavan perheen ja siellä tulee olemaan 5vuotias ylisulonen pikkuveli (can't wait!!) ja -98 pikkusisko jonka kans oon jo nyt aika läheinen! se on mun kans samassa koulussa ja aina kun nähään käytävällä, juostaan halaan toisiamme: "Auroraaaaa" "Roseeee" :) Noniin, oiskohan tässä kaikki suurimmat kuulumiset, auppa kiittää ja kuittaa!

2 kommenttia:

  1. Ihana postaus ja ihana naikkonen sielä! Mä en tiiä mikä perjantaita vaivas, mut mullaki oli täällä etelässä ihan äly hyvä päivä sillo hahah! Ihanasti oot saanu jo kavereita ja kaikkee, lucky girl :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana naikkonen siellä! Jee hyvä jos sullaki! ehkä tääl päin oli sillon jotain mistä me ei tiietä ;) eihän me perjaattees ees kauheen kaukana olla toisistamme! Yeah, I'm a lucky girl but you too! ;)

      Poista