keskiviikko 14. elokuuta 2013

Home and BBQ party


Heeips!

Ekat pari päivää oli aika kova ikävä muita USA/Kanada vaihtareita, mutta nyt se alkaa jo laantumaan kun täälläkin pääsee mukaan piireihin.

 En ookkaan vielä kertonu mitään mun perheestä ja kodista täällä. Mulla on -98 syntyny sisko, -00 syntyny veli ja vanhemmat. Sisko on aika eri maata kun minä, mut kyllä senkin kanssa toimeen tullaan! :) veli on ihan mahtava, niin sulonen ja hauska! Ja koska mulla ei oo Suomessa veljeä, oon tosi innoissani. Näillä mun äidillä ja siskolla menee aika usein hermot siihen kun se on niinkun kaikki muutkin 13-vuotiaat pojat eli pelleilee koko ajan jne. Ja mä nauran siinä vieressä, I like! (Ainaki vielä...;)) molemmat vanhemmat on tosi ihania ja tekee kaikkensa varmistaakseen, että mulla tulee olemaan upee vuos. Mun äiti on ollu aikoinaan Ruotsissa vaihdossa, joten se tietää jonkun verran pohjoismaisesta elämästä :) asun perjaatteessa golf-kentällä eli meijän taloa ympäröi golf-kenttä ja tää on tosi rikasta aluetta. Mun kaikki perheenjäsenet harrastaa golfia paitsi sisko ja käytiinkin eilen pelaamassa sitä ja veli opetti mua, mut eihän siitä oikeen mitään tullu... Tää on aika keskellä ei mitään mut ehkä munkin on jo aika tottua tämmöseen ei-kaupunki-elämään ;) tää talo on kolmekerroksinen ja mulla on täällä oma huone ja kylppäri. Oi nyt unohdin ottaa kuvia tästä talosta, mutta ehkä vielä jossain vaiheessa!

 Tähän väliin sen verran, että täällä syödään tosi epäterveellisesti, ei oo vaan suomalaisten ennakkoluuloja! meillä ainakin syödään tosi rasvasta ruokaa ja joka ruualla on sipsejä tarjolla :D täältä on siis tulossa vähän isompi auppa takasin...

Noh nyt asiaan, mun perhe järjesti mulle sunnuntaina BBQ partyt. Meille tuli mun ikäsiä tyttöjä, syötiin ja tutustuttiin. Ne opetti mua syömään smorreja (vai mitenhän se kirjotetaan): paistetaan vaahtokarkkeja, laitetaan ne ja suklaata kahen keksin väliin ja syödään! NAM! Suosittelen kokeilemaan! No sen jälkeen mentiin ajelemaan "kylille" ja nähtiin niiden muita kavereita ja mentiin jätskille. Sen jälkeen mentiin yhen Courtneyn luo ja se niitten talo ja courtneyn huone!! Suoraan kun jenkkileffasta! Hulppee, iso ja upee ja courtneyn huone semmonen joka tytön unelma! ;) en tienny, että jenkeissä oikeesti on sellasta niinkun leffoissa annetaan ymmärtää. No sit courtney anto mulle sen kahet lenkkarit ja koululaukun koska mulla ei oo ja aijon mennä semmoseen cross country (juoksu) joukkueeseen. Olin jo siinä vaiheessa ihan suu auki miten on noin avointa ja ystävällistä porukkaa. Noh, sit courtney näyttää mulle yhtä sen mekkoa "mä oon käyttäny tätä vaan kerran, sä voit käyttää tätä sun promeissa ja viedä sen Suomeen, se on lahja multa sulle" no heti tietysti aattelin, että se on semmosta jenkkiliiottelua, mut sit se vakuutteli että "ihan oikeesti!" Ja se mekko oli niin upee! Huh huh olin ihan sekasin, että on olemassa tollasia ihmisiä! Se vie mua koko ajan kaikkialle ja sano että on vaan hokenu kaikille "I love her so much" :3 voii se on niin ihana, toivottavasti tää sen innostus ei laannu! :)
   image image Toi sinipaitanen on Courtney :) Niin ja kyllähän tossa muute näkyy osa mun veljestäkin punasessa paidassa! image Ainiin, nää kaikki kuvat on meiltä/meijän pihalta eli tossa näkyy vähän minkälaista täällä on. Take care! Ps. Hei kaikki mun tamperekaverit! Opin taas uuden sanan! Tiedättekö mitä tarkottaa höntsyt? :D Vai meniköhän se noin... Voih, mä niin rakastan tampereen murretta! :3

12 kommenttia:

  1. Haha! Auppa oot vaan nii suloinen! :)
    Iloitsen, että sulla on siellä iloista ja ulkona siellä näyttää mielettömältä!

    p.s. etkö oikeesti tienny ennen mitä on höntsyt? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah kukahan mahdat olla Little Miss Nightingale? :D ja en tosiaan tienny mitä ne tarkottaa :o mun vaihtarikaveri kysy multa "onks sul höntsyt mukana?" Eka veti hiljaseks ja sit piti pidätellä naurua :D HÖNTSYT?! :D

      Poista
  2. Eiköööös höntsy voi tarkottaa periaatteessa ihan mitä vaan? Vähän niinku sana stuff englanniks? Tai ainakin silleen sitä oon ite aina käyttäny. Mutta mielenkiintosta, onko sillä joku oikeekin merkitys?

    Katja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha no kuulemma te siellä sanotte lökäreitä/kollareita höntsyiks?! :D tampereen murre on parasta! Onneks mul oli nykis kaks tampereen murretta puhuvaa ja sain nauttii siitä pari päivää :D

      Poista
  3. On muuten tosi jees jos kommentoitte tänne välillä jotain, niitä on kiva saada ja lukee! :)

    VastaaPoista
  4. Oioi vivian en tajunnu kattoo sun kuvaa! Sähän oot vivian! :D voiii ihana :3 hihh :)

    VastaaPoista
  5. Sivistävää! En oo ikinä kyllä kuullukkaan sanaa tossa merkityksess. Oon varmaan liian vanha ja kalkkiintunu... :)

    Katja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah tai sit nää mun vaihtarikaverit on vaan keksiny sen ihan ite ;)

      Poista
  6. ihana Auppa! Pidä hauskaa, pus<3

    VastaaPoista
  7. Käyppäs kurkkaamassa mun blogia! Siellä on sulle haaste :)
    Et tosin välttämättä sitä ehdi siellä jenkeissä toteuttaa, mutta haastoin siitä huolimatta. Ihan huippua vuotta sulle , ja pidä ihmeessä tätä blogia aktiivisesti yllä, olis mukavaa seurata koko vuoden ajan sun elämää siellä! :)

    sofi-stop-for-a-minute.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos sofi haasteesta! :) kuullostaa hauskalta, pitää yrittää jossain vaiheessa jos ehtis tekee! ;)

      Poista